Herstarten van bepaalde routers
Sommige klanten ondervinden problemen met het opnieuw opstarten van hun routers. Dit heeft betrekking tot kwetsbaarheden die begin 2024 zijn gemeld en gepatcht. Informatie over de security advisory kan worden gevonden op deze pagina: DrayTek Security Advisory
Mocht je op dit moment soortgelijke problemen ervaren, volg onderstaande stappen om tot een oplossing te komen.
Update uw modem
Om het herstarten van het modem te voorkomen moet een update van de router software worden uitgevoerd. De handleiding hiervoor is hier te vinden.
Overzicht van de gepatchte firmware versies
Download de laatste firmware en update hiermee de router. Middels deze link kan de laatste versie worden gevonden.
Onderstaand een overzicht van de gepatchte firmware versies.
Serie | Vanaf firmware versie |
Vigor165 | 4.2.7 |
Vigor166 | 4.2.7 |
Vigor2620 LTE | 3.9.8.9 |
VigorLTE 200n | 3.9.8.9 |
Vigor2133 | 3.9.9 |
Vigor2135 | 4.4.5.1 |
Vigor2762 | 3.9.9 |
Vigor2765 | 4.4.5.1 |
Vigor2766 | 4.4.5.1 |
Vigor2832 | 3.9.9 |
Vigor2860/2860 LTE | 3.9.8 |
Vigor2862/2862 LTE | 3.9.9.5 |
Vigor2865/2865 LTE / 2865L-5G | 4.4.5.3 |
Vigor2866/2866 LTE | 4.4.5.3 |
Vigor2925/2925 LTE | 3.9.8 |
Vigor2926/2926 LTE | 3.9.9.5 |
Vigor2927/2927 LTE / 2927L-5G | 4.4.5.3 |
Vigor2962 | 4.3.2.8 / 4.4.3.1 |
Vigor3910 | 4.3.2.8 / 4.4.3.1 |
Vigor3912 | 4.3.6.1 |
Staat uw modem/router niet in de lijst, maar wil je de klachten toch stoppen:
- Schakel management from the Internet uit in: System Maintenance >> Management
- Schakel VPN services uit in: VPN and Remote Access >> Remote Access Control